Fòrums

Nosaltres: Tecnologia

Afegir aportació
  • Alberto ioc

04.05.2012 20:38

fe un clic , es fe un consum

Hola Marcel·lí ,
    Em quedat bastant sorprès amb el que comentes sobre que quan estem navegant, es crea un consum elevat d'energia. La veritat no tènia coneixement sobre això, pensava que el consum era el que nosaltres creàvem amb l'ordinador i no que el clicar el ratolí, en un altre lloc repercutia despesa energètica. M'agradaria llegir detingudament aquest article i si per casualitat tornessis a escriure en aquest fòrum, m'agradaria posessis l'enllaç perquè pogués accedir i poder llegir-ho.
    Moltes gràcies.

El costos mediambientals de les TIC

Marcel.lí Trabal 26.10.2009 12:28

Hola a tots/es,
    m'agradaria fer una petita reflexió sobre això de les noves tecnologies i el cost mediambiental que suposen.

Crec que molts de nosaltres no en som encara conscients (jo també m'incloc) del que suposa cada clic de ratolí que fem, tant a casa com a la feina, sense cap mena d'utilitat; es a dir, que juguem i juguem a obrir i tancar finestres del nostre equip, pel simple fet de fer-ho; moltes vegades no necessitem cercar res ni consultar una pàgina en concret o una informació, simplement obrim i tanquem finestres o programes per que no tenim res més a fer. O deixem l'ordinador engegat dia i nit com si fos un electrodomèstic més (la nevera)

Doncs bé, vaig llegir un article molt interessant que parlava d'aquest fet i en el que es podia llegir com cada clic, cada finestra oberta, cada acció que fem sobre el nostre ordinador, té un cost mediambiental brutal, doncs cadascuna d'aquestes accions, suposa consum elèctric i per tant molt kg de CO2 vesats a l'atmosfera. És a dir, l'energia no es gratis, ni pel seu valor en Euros, ni per les emissions que suposen pel planeta.

¿No us hi eu trobat més d'una vegada d'estar davant l'ordinador sense res a fer i fent-ne un us inútil, o deixar-lo encès dia i nit, sense cap tasca a fer?

Salut!

RespondreInapropiat
  • Pep Corominola

19.05.2011 07:23

Democracia i noves tecnologies

Aquest mes de maig he creat una plataforma web experimental (http://www.elformiguer.cat ) per poder debatre la idea d’aconseguir una democràcia més participativa gràcies a les noves tecnologies. Si us he de ser franc, no he mirat si hi ha alguna cosa per l’estil a Internet que ja estigui funcionant, tot ha sorgit de la disconformitat amb el sistema democràtic actual, crec es podria millorar molt més. La idea és obrir un debat de com es podria canviar i m’ha semblat que seria interessant provar-ho sobre una proposta bàsica implementada. Aquesta proposta és molt simple, qualsevol participant pot plantejar consultes al sistema, i en aquestes hi participa qui hi té algun interès. L’interès de cada participant es defineix amb un perfil amb les seves preferències tant a nivell d’àmbits temàtics com de contextos geogràfics.

Si us interessa la idea, us agrairia que hi participéssiu, la provessiu, plantegéssiu consultes i aportéssiu propostes. En cas contrari si sabeu d’algú que li pugui interessar us estaré molt agraït si en feu difusió.

Crec que és un bon moment de crear un debat constructiu estan a les portes de les eleccions municipals.

RespondreInapropiat
  • Víctor Muñoz i Massana

11.05.2010 16:39

Consulta sobre pàgines web a myspace

Hola. Sóc un usuari d'internet que estava familiaritzat amb la creació de pàgines web a geocities, però ara que ha tancat definitivament tinc un problema i es que m'agradaria crear una pàgina a myspace on hi pogués penjar sobretot vídeos, doncs és al que em dedico professionalment i el problema és que estic registrat a myspace però no disposo d'una pàgina amb el meu domini, com molts grups de música, djs o professionals que tenen la seva pàgina web amb un domini propi com www.myspace.com/nomdelgrup M'agradaria que em donessiu un cop de mà, a veure si algú em pot explicar com registrar-me a myspace amb un domini propi, si s'ha de pagar alguna cuota i sobretot com donar-se d'alta, doncs jo ho he buscat per tots els links que hi ha a myspace i no ho he trobat.

RespondreInapropiat
  • Marcel.lí Trabal

26.10.2009 12:28

El costos mediambientals de les TIC

Hola a tots/es,
    m'agradaria fer una petita reflexió sobre això de les noves tecnologies i el cost mediambiental que suposen.

Crec que molts de nosaltres no en som encara conscients (jo també m'incloc) del que suposa cada clic de ratolí que fem, tant a casa com a la feina, sense cap mena d'utilitat; es a dir, que juguem i juguem a obrir i tancar finestres del nostre equip, pel simple fet de fer-ho; moltes vegades no necessitem cercar res ni consultar una pàgina en concret o una informació, simplement obrim i tanquem finestres o programes per que no tenim res més a fer. O deixem l'ordinador engegat dia i nit com si fos un electrodomèstic més (la nevera)

Doncs bé, vaig llegir un article molt interessant que parlava d'aquest fet i en el que es podia llegir com cada clic, cada finestra oberta, cada acció que fem sobre el nostre ordinador, té un cost mediambiental brutal, doncs cadascuna d'aquestes accions, suposa consum elèctric i per tant molt kg de CO2 vesats a l'atmosfera. És a dir, l'energia no es gratis, ni pel seu valor en Euros, ni per les emissions que suposen pel planeta.

¿No us hi eu trobat més d'una vegada d'estar davant l'ordinador sense res a fer i fent-ne un us inútil, o deixar-lo encès dia i nit, sense cap tasca a fer?

Salut!

RespondreInapropiat
  • dotbcn

05.11.2008 19:31

La Generalitat s'oposa al domini .bcn

La ley del embudo:
    Barcelona quiere autonomía e identidad propia en Internet
    París y Londres sí, Barcelona no –dice la Gene-.

Hay una ‘nación’ que construir, aunque sea miope y casposa y la caspa chorree a toneladas sobre las aspiraciones de la ciudad y los barceloneses de situarse en la geografía de la red entre las metrópolis modernas, esfuerzos que en cualquier otro lugar con un poquito de “seny” se apoyarían y alentarían. No os perdáis la explicación de la máxima autoridad de las Telecomunicaciones y la Sociedad de la Información:

‘Catalunya no té la fortalesa que tenen molts estats, i el projecte del .cat se’n ressentiria, perquè perdria un aliat tan important com Barcelona. Catalunya necessita Barcelona, que ha de fer el paper de capital. Però el model actual de Barcelona és el de ciutat-estat, que renuncia a capitanejar el projecte de Catalunya. Tot plegat em fa pensar que qui ha ideat el .bcn veu Catalunya com l’àrea metropolitana de Barcelona.’

Estos del PSC no se aclaran, parecen que añoran los tiempos en los que se lanzaban chinitas con CIU sobre la Plaça de Sant Jaume.

Y lo que es más ridículo aun, argumenta el supersecretari de les telecomunicacions i la societat de la información “el .bcn, costa, d'entrada, prop de 143.000 euros” como si eso fuese el dispendio más escandaloso del siglo. Con un par de altos cargos de la gene y el parlament que alarguen un par de añitos la renovación de su coche oficial, se conformen un modelo sólo un pelín más modesto y se abstengan de tunearlo macarramente y ya nos sobra pasta para finananciar el invento que vamos a disfrutar mucho más el conjunto de ciudadanos que los reposapiés y la televisión del coche de Benach.
    http://www.elpais.com/articulo/espana/Benach/pide/disculpas/tuneado/coche/oficial/mandara/retirar/extras/elpepuesp/20081027elpepunac_11/Tes
    ¡¡¡Lo que hay que oir!!!

.cat no le suena a nada a casi nadie en el mundo, excepto a los amantes de los gatos
    Aunque www.pussy.cat no está mal, pero ya lo han registrado unos madrileños para una web dedicada al grupo de hard rock americano “los coños de Nashville”
    En este vídeo podréis disfrutar de su enternecedora canción “Go motherfucker go!” http://www.youtube.com/watch?v=_bUhLG0vMmI

.bcn sería un buen dominio, un dominio sexi
    Yo me voy a reservar www.jdtgenecasposa.bcn y www.bcnindependent.bcn y www.proudeficitfiscalamblleidaigirona.bcn y www.mariaquehashechodecomer.bcn

Ahhh y me olvidaba www.separatistasdelmundo-unios-osregalamosunasteroideacadauno-yunviajedesoloida.bcn

La noticia: http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3041739

RespondreInapropiat
  • josep

11.10.2008 23:29

pistes de "biquini de bellini"

No sé si el tema és "tecnologia" o "usuari poc destre d'aplicació tecnològica", però... abans d'arribar al desprestigi davant el meu fill de 5 anys (ja tindrà temps per a això), algú té una llista de pistes de "El Biquini de Bellini", magnífic joc en CD de "Barcelona Multimèdia"? Gràcies.

RespondreInapropiat
  • Laura

03.07.2008 19:59

tecnològic

Fica't en el tecnològic que és el més adequat a tot relacionat amb les noves tecnologies. Et donarà moltes possibilitats de cara a estudiar qualsevol especialitat en multimèdia! Flipa amb aquest blog q explica el cas d’un enginyer q treballa en això: http://www.salle.url.edu/blogcomunicacions/

treballar en animacio digital

Silvia 03.07.2008 19:51

M'agradaria treballar en temes de videojocs o animació digital perque m'encanta aquest tema. Què he d'estudiar per treballar d'això?

RespondreInapropiat
  • Silvia

03.07.2008 19:51

treballar en animacio digital

M'agradaria treballar en temes de videojocs o animació digital perque m'encanta aquest tema. Què he d'estudiar per treballar d'això?

RespondreInapropiat
  • Ermessenda Carcassona

31.05.2008 16:28

Un joc web ambientat al segle XV prohibeix el català al Principat

La presència del català en el camp dels jocs online és insignificant. Però en un d’aquests jocs es distorsiona, a més a més, la realitat històrica i lingüística catalana. En aquest joc, anomenat Regnes Renaixents, que simula la societat del segle XV, els programadors van crear una Corona d’Aragó amb el castellà com a única llengua autoritzada, amb capital a Saragossa i el Principat de Catalunya subordinat a aquesta, entre d’altres fets que incomoden als jugadors catalans.

Davant d’això, jugadors dels Països Catalans van crear un partit polític dins del joc: La Menestralia, que aglutina a tots aquells que volen que els territoris catalanoparlants a la vida real siguin catalanoparlants també al joc. La Menestralia ja té més de 350 militants. És el partit més nombrós de tota la Corona i el segon de tots els Regnes europeus. La Menestralia ja ha assolit una sèrie de fites: els seus militants van traduir la interfície del joc al català, van aconseguir la creació de dues ciutats catalanoparlants, han guanyat durant molts mesos consecutius la majoria absoluta en les eleccions del govern comtal, així com diverses alcaldies. I han aconseguit que el Principat de Catalunya assoleixi una de les puntuacions més altes d’Europa.

Encara manca molt per fer. Tret de Vic i Puigcerdà, als fòrums de les altres ciutats del Principat els prohibeix el català si no va acompanyat traducció: a les tavernes (chats) del joc, se’ns obliga a fer servir el castellà si hi ha jugadors castellanoparlants presents. A més, La Menestralia pateix una perpètua campanya de difamació per part d’alguns jugadors.

La Menestralia vol reclutar 2000 nou jugadors catalanoparlants per què els programadors ens permetin la creació d’un Principat catalanoparlant, i demana gent amb esperit solidari per ajudar a acabar amb aquesta injustícia.

Aquest joc permet optar entre una participació mínima (connectar-se cada dia uns deu minuts per a fer progressar el personatge –també es pot deixar el personatge en “retir” quan te’n vas fora), o una participació més elevada a través dels fòrums i de la militància activa al partit. La Menestralia ajudarà als seus afiliats en els primers passos al joc, gràcies a les guies del joc que té publicades al seu fòrum. Animeu-vos i jugueu! Segur que teniu deu minuts al dia per ajudar a Catalunya a fer-se respectar.

Enllaços:
    http://www.elsregnes.com > El joc
    http://www.racocatala.cat/elsregnes/ > El fòrum de La Menestralia.
    http://www.racocatala.cat/elsregnes/viewtopic.php?t=6 > Guia en Català del joc. (Per poder-la veure, us heu d’enregistrar al fòrum de La Menestralia.)

Ermessenda
    Comissió de reclutament de La Menestralia

RespondreInapropiat
  • David

05.04.2008 18:22

Primer spam en català

A veure, spam, spam, no se'l pot considerar del tot perquè inclou una forma de baixa però entra dins de la categoria de "correu comercial indiscriminat i no sol·licitat".

El detall és que és el primer que rebo en català i m'ha fet gràcia compartir-lo amb vosaltres :-)

La resposta és al peu.
    ------------------------ spam ------------------
    From: Roses Sant Jordi rosessantjordi@rosessantjordi.com
    Date: 05 Apr 08 14:42:43 +0100
    To: xxx@yyy.com
    Subject: 23 Abril, Sant Jordi

23 Abril, dia de la rosa i el llibre.

Roses Sant Jordi, venda de roses per internet.

Preus competitius, lliurament a domicili.

Roses de tot tipus, muntades i embalades, llistes per a lliurar o vendre.

Ofertes especials per grans comandes (escoles, llocs de venda, empreses etc.)

Servim a tota Catalunya.

Visiti www.rosessantjordi.com o demani mes informació a rosessantjordi@rosessantjordi.com

Si no desitja rebre mes mails, comuniqui-ho a bajas@rosessantjordi.com
    --------------------- fi spam -----------------
    -------------------- resposta -----------------
    No sé si denunciar-vos per correu brossa o felicitar-vos perquè és el primer que rebo en català. Igualment, us agraïria que me n'enviéssiu més.

Agraït,

David

P.S. Felicitats per la redacció; no hi he trobat cap falta d'ortografia.
    ------------------- fi resposta -----------------

RespondreInapropiat

1/3>