fe un clic , es fe un consum
Hola Marcel·lí ,
Em quedat bastant sorprès amb el que comentes sobre que quan estem navegant, es crea un consum elevat d'energia. La veritat no tènia coneixement sobre això, pensava que el consum era el que nosaltres creàvem amb l'ordinador i no que el clicar el ratolí, en un altre lloc repercutia despesa energètica. M'agradaria llegir detingudament aquest article i si per casualitat tornessis a escriure en aquest fòrum, m'agradaria posessis l'enllaç perquè pogués accedir i poder llegir-ho.
Moltes gràcies.
RespondreInapropiatEl costos mediambientals de les TIC
Marcel.lí Trabal 26.10.2009 12:28
Hola a tots/es,
m'agradaria fer una petita reflexió sobre això de les noves tecnologies i el cost mediambiental que suposen.
Crec que molts de nosaltres no en som encara conscients (jo també m'incloc) del que suposa cada clic de ratolí que fem, tant a casa com a la feina, sense cap mena d'utilitat; es a dir, que juguem i juguem a obrir i tancar finestres del nostre equip, pel simple fet de fer-ho; moltes vegades no necessitem cercar res ni consultar una pàgina en concret o una informació, simplement obrim i tanquem finestres o programes per que no tenim res més a fer. O deixem l'ordinador engegat dia i nit com si fos un electrodomèstic més (la nevera)
Doncs bé, vaig llegir un article molt interessant que parlava d'aquest fet i en el que es podia llegir com cada clic, cada finestra oberta, cada acció que fem sobre el nostre ordinador, té un cost mediambiental brutal, doncs cadascuna d'aquestes accions, suposa consum elèctric i per tant molt kg de CO2 vesats a l'atmosfera. És a dir, l'energia no es gratis, ni pel seu valor en Euros, ni per les emissions que suposen pel planeta.
¿No us hi eu trobat més d'una vegada d'estar davant l'ordinador sense res a fer i fent-ne un us inútil, o deixar-lo encès dia i nit, sense cap tasca a fer?
Salut!